" N a j a H "

flaw

Hai Welcome Here


" Andai kau melihat dia itu baik, doakanlah agar dia terus atas jalan kebaikan . Kerana hakikatnya hanya dia dan tuhan sahaja yang tahu, betapa banyak lompong iman yang terhijab dari pandangan . Dan akan ada ketika akan kau lihat, celanya tampak dan lakunya pincang . Baik itu satu perjalanan, mulanya pada kehidupan dan akhirnya nanti pada kematian . Benar baik atau tidak? Sungguh itu rahsia tuhan . "

We can chatting here





sekolah ? saya dah habis ^^}
Tuesday, January 1, 2013 | 5:37 PM | 0Comment

Assalamualaikum .

“Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.”  - Surah Al-Baqarah, ayat 201 -

2013, selamat datang . tapi maaf, kamu bukan tahun baru . tahun baru saya 1434 H . saya Islam tapi kamu boleh jadi tahun baru kedua :) btw, hari ni 20 safar 1434 H . dah bulan kedua kalendar Islam .

*****

adik-adik semua dah start sekolah . saya dengan rasminya dilantik sebagai second manager . second manager dengaq sedap jaa . tapi hakikatnya second bibikkk !! sobssobs T_T . tolong mama abah settelkan adik-adik ni . macam-macam perangai . mujurlah saya ni kakak yang garang . so, suma dengaq cakap . hehe . 

31 december 2012, p antar uzair balik asrama juga merangkap bekas sekolah saya . mula-mula malas nak ikut tapi dah mama ajak, ikut ja laa . tolong angkat beg-beg . beg banyak gila serupa takmau balik rumah dah . padahai dok keja balik jaa =.=" . ingatkan dia nak suruh angkat beg sampai dalam dorm, tengok-tengok sampai kat gate jaa . saya punya la semangat nak masuk aspura . hahaha . ok, tipu jaa . cukup la sekali pengalaman masuk aspura yang sangat horror tu . tu pon naik p tengok wing sigma jaa . kalau ronda lagi p tengok wing lain sama, mau pengsan jugak saya dalam aspura tuh . haha . *eh, bunyi macam hiperbola jaa .* btw, dia lamda officially . kebetulan ada student lamda pindah . KECEWA WEHH KECEWAAAAA !!!! *sia-sia ja sebulan dok pujuk dia masuk sigma balik . sigh . ok, dah . lupakan ~

Sarah pulak . Alhamdulillah, dia dapat masuk sekolah agama . tak kesah walaupun dapat surat last minute, asalkan dia tak payah p sekolah "black area" tu . lega sangat ~~ hari ni first day dia kat sekolah agama tu . pagi tadi tolong dia siap apa yang patut . untung laa p sekolah pakai tudung labuhhh ~~ sarah pon nampak happy ja . Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya . 

Waiz . adik last . budak ni manja dia memang tahap tak boleh belahhhhh ! sebab apa ? sebab bibik yang manjakan dia dari kecik . ok, nak salahkan bibik hundred percent pon tak boleh . bangun pagi cukup liat . jadi, saya selaku kakak yang garang ni lah yang kena p gerak dia instead of bibik . bagi dia breakfast sambil tengok shaun the sheep . then, baru lah dia p sekolah . 

so now, tinggal saya dan bibik kat rumah . bosan ? tak payah cakap laa . tapi since dah start kerja kemarin, tak dak la bosan sangat . gotta go . happy 2013 . assalamualaikum :)