" N a j a H "

flaw

Hai Welcome Here


" Andai kau melihat dia itu baik, doakanlah agar dia terus atas jalan kebaikan . Kerana hakikatnya hanya dia dan tuhan sahaja yang tahu, betapa banyak lompong iman yang terhijab dari pandangan . Dan akan ada ketika akan kau lihat, celanya tampak dan lakunya pincang . Baik itu satu perjalanan, mulanya pada kehidupan dan akhirnya nanti pada kematian . Benar baik atau tidak? Sungguh itu rahsia tuhan . "

We can chatting here





asalkan Allah redha, biarlah apa orang kata ^^}
Thursday, December 13, 2012 | 9:56 AM | 0Comment

Assalamualaikum .

"Sesungguhnya segala amal bergantung kepada niat . Maka barangsiapa yang berhijrah kerana Allah dan Rasul, maka hijrahnya bagi Allah dan Rasul . Dan barangsiapa yang hijrahnya kerana dunia dan perempuan yang mahu dinikahinya, maka hijrahnya bagi dunia dan perempuan yang ingin dinikahinya ." (Imam Bukhari dan Muslim )

Tak faham, sungguh tak faham . kenapa perlu dipandang serong sedangkan itu suruhan agama . kenapa perlu diejek dan dianggap kolot sedangkan itu datangnya dari Pencipta ???? haishhh, pening jugak kepala cari jawapan . salah ka nak tutup aurat ? pelik ka tengok orang tutup aurat ? dunia dah terbalik . orang tutup aurat pulak yang di'usha' pelik . heran ! orang yang tutup aurat yang diketawakan . aduhaiii ~



gambar dari (facebook : muhammad rusydi

Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka melabuhkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal,maka mereka tidak akan diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.[33:59] 

"Awin, hang pakai tudung labuh nampak tua lah ." 
"Dah macam mak orang aku tengok"
"Kalau hang pakai shawl nampak remaja sikit"
"takkan nak pakai macam ni kot jalan-jalan kat KL ?"

Nilah antara komen-komen negatif dari orang sekeliling bila awin start pakai tudung labuh . namun, tidak dinafikan ada ja yang bagi komen positif . terima kasih :) . masa mula-mula pakai dulu, bila orang bagi komen negatif qasa down jugak . qasa macam nak pakai tudung biasa balik . ya lah sapa tak sentap bila orang kata dah macam mak orang walhal baru umo 17 kan . tapi alhamdulillah Allah masih kuatkan iman dan sokongan dari yang memahami banyak membantu awin istiqamahkan penghijrahan ni . 

haa, betul la apa gambar ni cakap :)


Tak kesah la, macam mak orang ka bapak orang ka opah orang ka yang penting awin buat lillahitaala . semata-mata Allah suruh . tak kesah la orang nak nilai macam mana pon . awin tak perlukan penilaian manusia . biar tak cantik di mata manusia asalkan cantik di mata Allah . kebanyakan manusia hanya menilai menggunakan mata kasar bukan dengan mata hati sedangkan mata hati itu lebih tajam . sebab ni jugak lah awin tak suka orang kenal awin . baru kenai 2,3 minit dah start buat penilaian .  kalau penilaian tu betul tak pa la jugak tapi kalau salah ? tak ka jadi fitnah ? baik tak payah kenal . husnuzon tu penting . 

Awin selesa dengan perubahan awin sangat sangat selesa . honestly speaking, bila pakai tudung labuh ni qasa selamat . cuba la try pakai tengok kalau tak percaya . *yang lelaki tak payah gatai p dok try jugak -.-" kena backhand satgi kot . haha . 

“Sesungguhnya wanita itu adalah aurat, setiap kali mereka keluar, syaitan akan memperhatikannya.” (Riwayat Bazzar dan At-Tirmizi)

awin harap perubahan ni dapat berkekalan sampai masuk U , kerja, kahwin, pendek kata selama-lamanya lahh . semoga Allah kuatkan hati ini dengan iman dan taqwa . sentiasa beringat bahawa taraf diri hanya sebagai hamba . perlu menunaikan kewajipan sebagai seorang hamba demi meraih syurga yang diimpi . walaupun sukar, namun itulah yang manis . doa dan dorongan dari keluarga dan sahabat-sahabat sangatlah diharapkan . semoga kita sentiasa berusaha menjaga iman dan memperbaiki diri ke arah yang lebih baik demi menjalani kehidupan akhirat yang kekal abadi . Amin :)


belum sampai tahap ni . tapi insyaAllah .

nota pelekat : bukan nak tunjuk baik, tapi nak sama-sama jadi baik . nak masuk syurga sama-sama kan ? :)





gambar dari (facebook : muhammad rusydi

Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka melabuhkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal,maka mereka tidak akan diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.[33:59] 

"Awin, hang pakai tudung labuh nampak tua lah ." 
"Dah macam mak orang aku tengok"
"Kalau hang pakai shawl nampak remaja sikit"
"takkan nak pakai macam ni kot jalan-jalan kat KL ?"

Nilah antara komen-komen negatif dari orang sekeliling bila awin start pakai tudung labuh . namun, tidak dinafikan ada ja yang bagi komen positif . terima kasih :) . masa mula-mula pakai dulu, bila orang bagi komen negatif qasa down jugak . qasa macam nak pakai tudung biasa balik . ya lah sapa tak sentap bila orang kata dah macam mak orang walhal baru umo 17 kan . tapi alhamdulillah Allah masih kuatkan iman dan sokongan dari yang memahami banyak membantu awin istiqamahkan penghijrahan ni . 

haa, betul la apa gambar ni cakap :)


Tak kesah la, macam mak orang ka bapak orang ka opah orang ka yang penting awin buat lillahitaala . semata-mata Allah suruh . tak kesah la orang nak nilai macam mana pon . awin tak perlukan penilaian manusia . biar tak cantik di mata manusia asalkan cantik di mata Allah . kebanyakan manusia hanya menilai menggunakan mata kasar bukan dengan mata hati sedangkan mata hati itu lebih tajam . sebab ni jugak lah awin tak suka orang kenal awin . baru kenai 2,3 minit dah start buat penilaian .  kalau penilaian tu betul tak pa la jugak tapi kalau salah ? tak ka jadi fitnah ? baik tak payah kenal . husnuzon tu penting . 

Awin selesa dengan perubahan awin sangat sangat selesa . honestly speaking, bila pakai tudung labuh ni qasa selamat . cuba la try pakai tengok kalau tak percaya . *yang lelaki tak payah gatai p dok try jugak -.-" kena backhand satgi kot . haha . 

“Sesungguhnya wanita itu adalah aurat, setiap kali mereka keluar, syaitan akan memperhatikannya.” (Riwayat Bazzar dan At-Tirmizi)

awin harap perubahan ni dapat berkekalan sampai masuk U , kerja, kahwin, pendek kata selama-lamanya lahh . semoga Allah kuatkan hati ini dengan iman dan taqwa . sentiasa beringat bahawa taraf diri hanya sebagai hamba . perlu menunaikan kewajipan sebagai seorang hamba demi meraih syurga yang diimpi . walaupun sukar, namun itulah yang manis . doa dan dorongan dari keluarga dan sahabat-sahabat sangatlah diharapkan . semoga kita sentiasa berusaha menjaga iman dan memperbaiki diri ke arah yang lebih baik demi menjalani kehidupan akhirat yang kekal abadi . Amin :)


belum sampai tahap ni . tapi insyaAllah .

nota pelekat : bukan nak tunjuk baik, tapi nak sama-sama jadi baik . nak masuk syurga sama-sama kan ? :)





newer post older post